fredag 26. juni 2009

Yess! Siste håp for nasjonen og freden

Det er så absurd, så rart, så ulogisk.

Mange vil nok synes at Frp i denne saken

http://www.dagbladet.no/2009/06/26/nyheter/asylsoker/frp/valg_2009/innenriks/6911545/

er rasistisk og hjerteråe.

Men hvorfor finnes det et land som heter Norge? Hva er meningen med et slikt land? Hvorfor ble det dannet i sin tid?

Nasjonalstaten er det viktigste limet i et fredelig Europa. Gode grenser og stater som finner gode samarbeidsmåter for å skape et fredelig kontinent.

Innvandring truer denne freden. Blir nordmenn minoritet i eget land, har vi ikke lenger noe argument for det landet vi bor i. Norge som struktur blir meningsløs. Og folket har ikke lenger noe å tro på, noe å ofre seg for.

Oh yes! Vi har et kjempeansvar for mennesker i andre land som ikke har de muligheter vi har. Vi kan godt gi avkall på en merkbar del av vår egen velstand for å skape gode forhold i andre land. Men innvandring løser ikke fattigdom i verden, derimot ødelegger det fellesskapet vårt.

Frp vil kun gi beskyttelse til de som er individuelt forfulgt. Selvsagt!!! Eller skulle alle innbyggere i et krigsrammet land komme hit?

Gjenforening i eget land. Naturligvis, er du i posisjon til å finne ektefelle i hjemlandet, er forholdene der slik at retur også er mulig. Ikke bare det, innvandrere har et ansvar for sine hjemland, det er essensielt at de etter noen tid vender hjem med penger, utdannelse og erfaring og bygger opp hjemlandet sitt.

6 kommentarer:

  1. ummm... Nasjoalstaten er en konstruksjon fra slutten av 1800 - tallet, og det som ledet opp til første og senere ledet til andre verdenskrig.

    Vidre vil FRP IKKE gi opphold til persjoner som er forfulgt, grunnet kjønn, sexualitet og religion, noen som burde få asyl. Hvorfor burde man ikke gi midlertidig opphold (asyl) til hvem som helst som er forfulgt grunnet krig?

    Min mor er fra Bruma (landet har hatt terror regime i 60 år)Vi har kunnet dra ned ditt i ny og ne, med britisk visum, da regimet ikke tør røre oss fordi vi har britisk "beskyttelse", jeg kune da ha lett funnet meg en kone derfra, (noe jeg egetlig ike er intressert i da jeg er i ett godt forhold med en norsk kvinne)men situasjonen er så ille der nede at jeg umulig kunne bo der.

    Jeg føler videre ikke noe større tilknytning til Burma enn at det er mitt mors hjemland og jeg har noe familie der, jeg føler meg ellers norsk, har tilknytning til landet og det vil alderi falle verken meg eller min mor inn å dra til burma om det noengang blir fritt, fordi jeg er nordmann i sjel hjerte og hodet.

    Så medall respekt, så synes jeg mye av det du skriver her virker fryktelig unyansert

    SvarSlett
  2. hei du

    kjappe tekster kan kanskje være unyanserte. men det store poenget mitt er jo at vi må ha en streng innvandringspolitikk.

    dessuten mener jeg at mange innvandrergrupper misbruker familiegjenforeningsordningen. det er ikke noen mening i at bestemte innvandrergrupper skal hente kanskje så mye som 3 av 4 ektefeller fra hjemlandet.

    frp berører et veldig viktig poeng: kan du hente ektefelle fra hjemlandet, og f.eks. ektefellen aldri har vært ute av landet, så har vel da trolig den norskboende kunne vært lenge nok i hjemlandet til at kjærligheten kunne oppstå.

    og er det arrangert ekteskap - aldri truffet før - da er det vel i hvert fall INGEN grunn til å tilrettelegge for gjenforening i Norge. familiegjenforeningen er jo kun ment å legge forholdene til rette for at mennesker som elsker hverandre skal kunne bo samme sted.

    ok, du har halv utenlandsk bakgrunn, big deal. du høres ut som fullgod nordmann for meg! det er aldri bakgrunnen som betyr noe, det er hvem man er, hvordan man elsker landet sitt....

    SvarSlett
  3. Ah, men arangsjerteekteskap er ikke ulovlig ved norsk, eller internasjonal lov, tvangskekteskap derimot er ulovlig. Ingen lover sier noe om at kjærlighet er en nødvendighet, noe jeg selvfølgelig er uenig i, men folk burde få lov til å gjøre som de vill, så lenge tvang ikke er i bildet. Noe jeg regner med at frp er enig i da de er liberalister? Men dette blir vel en annnen debatt.

    Nå har jo norge en av europas strengeste innvandringspolitikk, og en forholdsvis streng asylpolitikk, selv om vi er bundet av FN.

    Det er ikke hvor STRENG indvadrer/asylpolitikk vi har som er det essensielle, men hvordan vi møter invandrerene/asylantene som er det viktige her, altså for invandrerenes del integrerig, og for asylatees del, en skikkelig oppfølging med psykolog osv.

    Når det kommer til familiegjenforening er jeg enig at det har blitt misbrukt, men her går spørsmålet hvor streng skal man bli før man rammer egne borgere, som f.eks, min mor, som ikke får lov til å ha sin søster på besøk her av UD fordi de er redd hun skal bli værende her. Eller en orsk student som gifter seg med en britisk studine. M.a.o jeg syn frp maler med en altfor bred pensel.

    SvarSlett
  4. En ting er å si at "nasjonalstaten er viktig" og at grensene må være "gode" (hva enn det betyr) osv osv. En annen ting er realiteten idag; grenser er mer flytende, nasjonale interesser og nasjonalstatens grenser er ikke lenger synonymt med en strek på et kart. Selvsagt, vi kan isolere oss og si at ingen skal komme inn hit uten meget spesielle omstendigheter, men da må vi jo jaggu meg akseptere at vi heller ikke skal kunne ha noen automatisk frihet til å flytte til et annet land.

    Carl Georg har et godt poeng når han sier at det viktigste ligger i hvordan vi faktisk møter asylsøkerne. Jeg velger og tro (noen kaller meg kanskje naiv) at det er de aller færreste som kommer til Norge som asylsøkere som har i bakhodet at "her skal jeg jammen meg utnytte systemet!" Det er vel heller en feilslått integreringspolitikk som på mange måter er med på å støte folk ut i et litt ulent morals terreng. Og ja, i tillegg, det er ikke bare politikken i seg selv, men det henger mye sammen med holdninger hos oss nordmenn og.

    Frykten for fremmede. Liten vilje til å inkludere "annerledes" folk i våre egne aktiviteter. En idé, som du selv representerer, om at alle utenfor Norges grenser er moralsk, politisk og sosialt underlegne oss her oppe på berget.

    Vi må ikke bare ta et oppgjør med de som kommer hit, ei heller med vår egen politikk. Vi må også inkludere oss selv i det hele. Vi er mennesker vi og, og det er i møte mellom mennesker at våre holdninger og handlingers mening kommer frem. I en slik verden vi lever i i dag, så er slike møter - frivillige eller ufrivillige - en del av realiteten.

    Noe slikt.

    SvarSlett
  5. Bischoff

    du hevder at jeg mener at andre mennesker/kulturer er underlegne det norske.

    Det har jeg virkelig aldri sagt, mener det heller ikke.

    Jeg er helt uenig med deg i det at folk som kommer til Norge ikke skulle planlegge å utnytte systemet. Norge er berømt for sin milde innvandringspolitikk og rause velferdsstat.

    Såkalte asylsøkere kommer ikke hele veien til Norge hvis de ikke mener at det tjener dem å komme akkurat hit.

    Et spm: En serber fra Kosovo reiser ikke til Serbia, men til Norge, som er 6 grensepasseringer unna. Hvorfor?

    Fordi det er så lettvint å reise akkurat den veien?

    Jeg tror ikke det er mangel på norsk åpenhet som fører til at myten om det multikulturelle paradis slår sprekker. Vi har gitt så mye rom, toleranse og økonomi at knapt noen kan måle seg med oss.

    Hva ting dreier seg om er det som våre besteforeldre visste så veldig, veldig godt. Skal samfunnet fungere må innbyggerne enes om felles verdier. Innvandringen i dag gjør det umulig, og vi er på vei mot et samfunn som kan vise seg å bli veldig ustabilt.

    SvarSlett
  6. Asyslsøkere kommer som regel ikke hitt av fri vilje, de fleste blir sendt til ulike land av FN. De fleste asylsøkere har flyktet fra hus og hjem og ofte bodd i en leier i flere år. De har opplevd krig, sett død, sultet og fryktet for sitt liv. De kommer til ett nytt land langt oppe i nord, det er kaldt, natt mesteparten av året og om sommeren er det lys nesten 24 timer i døgnet. (jeg liker årstidene her og mørket og lyset, men så har jeg jo vokst opp her).

    Og framfor ALT de fleste har alderi hørt om landet engang!

    Ja, det kommer lykkejegere her i landet, men det er lite sansynlig at de flete som har opplevd alt dette her, setter seg ned og tenker; hmm hvordan kan jeg utnytte dette landet?

    Du ilegger jo så og si 99% av verdensbefolkning suspekte verdier og mistenkligjør folk som har opplevd ting vi ikke engang kan drømme om! NYANSER DEG!

    SvarSlett