tirsdag 4. august 2009

Khat og Tøyen/Grønland

Er med en slags glede jeg ser at mordet på åpen gate på Tøyen antas å være khat-relatert.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=556199

Khat har lenge vært et problem for oss som bor i disse delene av Oslo: høyrøystede, rusede somaliere okkuperer flere områder. Aggressive har de til tider også vært, jeg har blitt angrepet to ganger (jeg er en kraftig, høy mann) og vet at når små berusede menn går til angrep fungerer hodet så dårlig at man skal være ekstremt forsiktig. Jeg har selv da løpt bort, og ringt politiet.

Det skrives i dag at den drepte var lite likt i det somaliske miljøet. Jeg sitter med en isnende følelse at jeg vet veldig godt hvem denne mannen er.... Det er nemlig en som har drevet rundt i gatene her i et par år - i den siste uka har han hengt seg på khatselgerne som opererer utafor døra mi.

Er det han som er borte, kan jeg ikke la være å innrømme at det vil være godt for lokalmiljøet i hvert fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar